
Vietas, Ziedonis, pašdokumentēšanās
- Mērķauditorija: 10. – 12. klase
- Mācību jomas: Kultūras izpratnes un pašizpausmes mākslas
- Ilgums: ~ 60 minūtes
Lielu daļu savas dzīves rakstnieks Imants Ziedonis devās ceļā un iepazina, dokumentēja cilvēkus, vietas un galvenais – pats sevi.
Uzdevumi aicina veidot portretus dažādos locījumos – gan sev pašam, gan ceļa biedram, gan konkrētai vietai.
Metodika tapusi projekta “Es, cilvēks, pasaulē” laikmetīga kultūras procesa veicināšanas instruments (projekta Nr. EEZ/2021/1/28) ietvaros, ar Eiropas Ekonomikas zonas finanšu instrumenta atbalstu.
Dzeja, es, Ziedonis
- Mērķauditorija: 7. – 9. klase
- Mācību jomas: Kultūras izpratnes un pašizpausmes mākslas
- Ilgums: ~ 40 minūtes
Dzejnieks Imants Ziedonis savā dzīvē ir uzdevis sev daudz lielos jautājumus. Par ko tu dedz? Ko tu kop? Par ko ir jēgpilni runāt?
Metodika veltīta lielajiem jautājumiem, kā arī aicina meklēt uz tiem atbildes, iedvesmojoties no rakstnieka dzejas, izmantojot citātus.
Metodika tapusi projekta “Es, cilvēks, pasaulē” laikmetīga kultūras procesa veicināšanas instruments (projekta Nr. EEZ/2021/1/28) ietvaros, ar Eiropas Ekonomikas zonas finanšu instrumenta atbalstu.
Es, cilvēks, pasaulē
- Mērķauditorija: 4. – 6. klase
- Mācību jomas: Kultūras izpratnes un pašizpausmes mākslas
- Ilgums: ~ 60 minūtes
Iedvesmojoties no Imanta Ziedoņa radītās grāmatas Es, cilvēks, pasaulē, uzdevumi aicina veidot savu un savas ģimenes portretu, aprakstīt savus ikdienas pienākumus mājās un skolā, aprakstīt savu redzējumu par to, kādu vēlos redzēt pasauli sev apkārt – kolektīvu, ģimeni un sevi pašu.
Metodika tapusi projekta “Es, cilvēks, pasaulē” laikmetīga kultūras procesa veicināšanas instruments (projekta Nr. EEZ/2021/1/28) ietvaros, ar Eiropas Ekonomikas zonas finanšu instrumenta atbalstu.
Es, cilvēks, pasaulē
- Mērķauditorija: 1. – 3. klase
- Mācību jomas: Kultūras izpratnes un pašizpausmes mākslas
- Ilgums: ~ 60 minūtes
Iedvesmojoties no Imanta Ziedoņa radītās grāmatas Es, cilvēks, pasaulē, uzdevumi aicina veidot savu un savas ģimenes portretu, meklēt vērtības pasaulei, kādā vēlamies dzīvot.
Metodika tapusi projekta “Es, cilvēks, pasaulē” laikmetīga kultūras procesa veicināšanas instruments (projekta Nr. EEZ/2021/1/28) ietvaros, ar Eiropas Ekonomikas zonas finanšu instrumenta atbalstu.
Vai radīt ir viegli?
- Mērķauditorija: 9. – 12. klase
- Mācību jomas: Kultūras izpratnes un pašizpausmes mākslas
- Ilgums: ~ 60 minūtes
Šī ir iepazīšanās ar Imanta Ziedoņa fonda Viegli jaunradi un mūziķiem, atklājot un attīstot arī jaunradi sevī!
Imanta Ziedoņa fonda “Viegli” mūzika
- Mērķauditorija: 5. – 9. klase
- Mācību jomas: Kultūras izpratnes un pašizpausmes mākslas
- Ilgums: ~ 90 – 120 minūtes
Darba lapa veltīta fonda Viegli mūzikai, mūziķiem un talismanam lācim Andrejam Upītim. Uzdevumi veicina jaunradi un radošo domāšanu.
Simfoniskais orķestris un mūzikas instrumenti
- Mērķauditorija: 5. – 9. klase
- Mācību jomas: Kultūras izpratnes un pašizpausmes mākslas
- Ilgums: ~ 60 minūtes
Ar darba lapas palīdzību var uzzināt vairāk par simfonisko orķestri, mūzikas instrumentiem, Latvijas koncertzālēm, kā arī ar dzejas un mūzikas mijiedarbību fonda Viegli dziesmā Gods Dievam augstībā.
Iepazīsties ar lāci Andreju Upīti
- Mērķauditorija: Pirmsskola, 1. – 4. klase
- Mācību jomas: Kultūras izpratnes un pašizpausmes mākslas
- Ilgums: ~ 60 minūtes
Iepazīšanās ar Imanta Ziedoņa fonda Viegli talismanu – lāci Andreju Upīti! Mazie censoņi mācās lācim veltītu dziesmu, kā arī mācās rakstīt lācim Andrejam vēstuli.
Epifānijas
- Mērķauditorija: 9. – 12. klase
- Mācību jomas: Kultūras izpratnes un pašizpausmes mākslas, valodu, veselības un fiziskās aktivitātes
- Ilgums: ~ 90 – 120 minūtes
Šī ir iepazīšanās ar epifānijām, īpaši ar Imanta Ziedoņa epifāniju Viņnedēļ iestādīju ielas vidū rabarberu krūmu. Ikviens aicināts apgūt teksta analīzes spējas, spēju orientēties apkārtējā vidē un sastādīt savu maršrutu kartē.
Minimismi
- Mērķauditorija: 1. – 12. klase
- Mācību jomas: Kultūras izpratnes un pašizpausmes mākslas, valodu
- Ilgums: 60 – 90 minūtes
Ar šīs darba lapas palīdzību var iepazīties ar to, kas ir Imanta Ziedoņa minimismi Šie uzdevumi attīsta teksta analīzes spējas, veicina jaunradi un radošo domāšanu.